25. Min skoltid

24 Mar

De första åren var riktigt spännande! Allting var nytt och jag sög åt mig som en svamp.

De sista åren på gymnasiet innehöll många skolktimmar. Hade ni också det på schemat? Jag fick gråta till mig ett G i historia. Dock klarade jag geografin, hur nu det gick till!?!?

Högskoletiden var en mix av de första åren och tristess. Första terminen läste vi 25-30 poäng (1 termin var då 20 poäng, nu vet jag inte hur det ligger till) eftersom matteläraren skulle pensioneras. Den terminen var tuff men det gick eftersom vi satt 8-17 måndag till fredag. All ledig tid satt man i grupprummen och pluggade för att förstå vad man skulle göra och för att klara tentorna. Vissa ämnen var inte alls roliga och vissa ämnen var riktigt roliga. Idag saknar jag vissa delar av utbildningen men jag klarar mig ändå, det finns ju massa arbetskamrater som har andra erfarenheter än mig.
Man ska aldrig vara rädd för att fråga!

Lämna en kommentar